B06.jpg

การสนับสนุนการเสนอผลงานวิจัย ณ ต่างประเทศ ปีงบประมาณ 2558

ลำดับที่ ชื่อผู้เสนอผลงานวิจัย ภาควิชา/สาขาวิชา ชื่อผลงาน
1 ผศ.ดร.คารินา โชติรวี ภาษาอังกฤษ India is Indira and Indira is India: Representations of Indira Gandhi in Salman Rushdie's Midnight's Children and Rohinton Mistry's a Fine Balance
2 อ.ดร.เพ็ญพิสาข์ ศรีวรนารถ ภาษาสเปน การสอนที่ประยุกต์เข้ากับรูปแบบการเรียนรู้ของผู้เรียน: การเรียนรู้แบบไตร่ตรองและกิจกรรมพัฒนาทักษะคิดวิเคราะห์ (Enseñanza adaptada al estilo de aprendizaje de los alumnus: estilo reflexivo y actividades para desarrollar el pensamiento crítico)
3 ผศ.ฤทธิรงค์ จิวากานนท์ ศิลปการละคร The Essence of Production Design in Thai Traditional Theatre and The New Approach
4 อ.ดร.ชานป์วิชช์ ทัดแก้ว ภาษาบลีสันสกฤต Narratives of Maitreya's Past Lives: an Analytical Study of their Contexts and Motives
5 อ.ดร.วริตตา ศรีรัตนา ภาษาอังกฤษ Particular Modernity/Transnational Modernism: The Czech and Slovak Case [from a Thai perspective]
6 ผศ.ดร.วรวุฒิ จิราสมบัติ ภาษาญี่ปุ่น Malaysia and Thailand's reaction towards "compliment section" in 1966: a Comparative Study
7 ผศ.ดร.แพร จิตติพลังศรี ศูนย์การแปลและการล่ามเฉลิมพระเกียรติ Translation and Literary Modernisation: Verisimilitude as an emerging literariness in Thai early prose fictions
8 อ.ดร.วิลลา วิลัยทอง ประวัติศาสตร์ "Thai Fabrics", Fashion and Femininity in 1960s Thailand
9 ผศ.ดร.พิทยาวัฒน์ พิทยาภรณ์ ภาษาศาสตร์ Contrasts and phonotactics in the diffusion of vowel shortening in Thai
10 ผศ.ดร.อารตี แก้วสัมฤทธิ์ ภาษาเยอรมัน Die Entzauberung des weißen Elefanten: zur Darstellung Siams in Ernst von Hesse-Wartegas Reisebeschreibung (มายาเรื่องช้างเผือก: ภาพของสยามในหนังสือของแอร์นส์ท์ ฟอน เฮสเซอ-วาร์เทก)
11 รศ.ดร.กนกวรรณ เลาหบูรณะกิจ คะตะกิริ ภาษาญี่ปุ่น Tendency of discourse markers usage among Thai learners of Japanese: a comparison to other L2 learners of Japanese
12 รศ.ดร.ณัฐมา พานโพธิ์ทอง ภาษาไทย Should we put this card here? What do you think?: Thai teachers' strategies of proposing ideas in teacher-student interactions
13 อ.ดร.ดาวเรือง วิทยารัฐ ภาษาไทย Isan Epigraphy from 6th to 12th century: diversity and chronology
14 ผศ.ดร.นิรดา จิตรกร ภาษาอังกฤษ What in happening to what was happened?
15 อ.Natsuki Matsui ภาษาญี่ปุ่น Learning Contemporary Youth Dialogue Through Anime and Drama: a Practice in Japanese Class for Thai University Students Utilizing Material from Both Target and Mother Languages

 

หน่วยงานที่เกี่ยวข้อง

statistics

Articles View Hits
578011