ประชาสัมพันธ์ การบรรยายการใช้งานเครื่องมือการจดบันทึกแบบกลุ่ม (Collaborative Annotation Tool) เพื่อนาไปใช้ในการอ่านหนังสือ บทความและเอกสารทางวิชาการในชั้นเรียน (Available in English)

ขอเรียนเชิญอาจารย์ บุคลากร และนิสิตเข้าร่วมฟังบรรยายการใช้งานเครื่องมือการจดบันทึกแบบกลุ่ม (Collaborative Annotation Tool) เพื่อนำไปใช้ในการอ่านหนังสือ บทความและเอกสารทางวิชาการในชั้นเรียน

เครื่องมือในการบรรยายครั้งนี้คือ Hypothes.is ซึ่งเป็นเครื่องมือการจดบันทึกแบบกลุ่มที่ได้รับการยอมรับอย่างกว้างขวาง และมีการใช้ในหลายมหาวิทยาลัยต่าง ๆ ทั่วโลก Hypothes.is เป็น web-based แอปพลิเคชันซึ่งสามารถใช้งานได้จาก Internet Browser ทำให้การใช้งานสะดวกและไม่ต้องลงโปรแกรมใด ๆ บนเครื่องคอมพิวเตอร์ Hypothes.is รองรับเอกสารในรูป PDF และ Webpage รวมทั้งยังสามารถรองรับการอ่านแบบสาธารณะ แบบกลุ่มและส่วนตัว โดยผู้วิจัยคาดว่าการใช้งานเครื่องมือจะเป็นประโยชน์ในช่วงการเรียนในรูปแบบออนไลน์ และในรายวิชาที่มีการอ่านเอกสารต่าง ๆ เพื่อนำมาอภิปรายในชั้นเรียน

การบรรยายจะประกอบไปด้วยขั้นตอนการใช้งานและการสาธิตการใช้งานในสถานการณ์จริง

หลังการบรรยายเกี่ยวกับการใช้งาน Hypothes.is ผู้บรรยายจะขอเรียนเชิญท่านร่วมฟังงานวิจัยเกี่ยวกับการใช้งานเครื่องมือการจดบันทึกแบบกลุ่ม (Collaborative Annotation Tool) ที่มีผลต่อกระบวนการเรียนรู้ของผู้เรียน ซึ่งเป็นงานวิจัยของผู้บรรยาย การบรรยายในส่วนนี้จะประกอบไปด้วยรายละเอียดของงานวิจัยและประโยชน์ที่คาดว่าจะได้รับจากงานวิจัย

การบรรยายทั้งในส่วนของการใช้งาน Hypothes.is และการบรรยายเกี่ยวกับงานวิจัยไม่ได้เป็นส่วนหนึ่งของงานวิจัย แต่ทั้งนี้หลังจากการบรรยายผู้บรรยายจะขอเชิญชวนท่านที่สนใจความเข้าร่วมงานวิจัยตามความสมัครใจของท่าน

ผู้สนใจสามารถเข้าร่วมฟังบรรยาย สามารถลงทะเบียนและเลือกช่วงเวลาเข้าร่วมฟังการบรรยายได้ที่ลิงค์ด้านล่าง โดยสามารถเลือกวันและเวลาที่จะเข้าฟังการบรรยายได้ ท่านที่ไม่สามารถเข้าร่วมตามเวลาดังกล่าว กรุณาระบุในลิงค์ลงทะเบียน ผู้วิจัยจะทำการส่งวีดีโอบันทึกการบรรยายในทางอีเมล์

ลิงก์เข้าฟังการบรรยาย

ภายหลังจากการบรรยาย ถ้าสนใจเข้าร่วมในงานวิจัย ท่านสามารถลงทะเบียนได้ ผ่านลิงก์ด้านล่างจนถึงวันที่ 20 กุมภาพันธ์ 2565 เวลา 23:00 น.

ลิงก์เข้าร่วมงานวิจัย: Link

ถ้าท่านมีข้อสงสัยหรืออยากสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมสามารถติดต่อผู้วิจัยได้ที่

อีเมล: 6280021022@student.chula.ac.th   เบอร์โทร: 089-1699644

Facebook page: https://www.facebook.com/groups/4241860049251628/ หรือ search คำว่า “The study of using collaborative annotation tool”

หรือติดต่อภาควิชาบรรณารักษศาสตร์ คณะอักษรศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย โทร 02-218-4817

The overview session about using collaborative annotation tools to help on the reading academic materials.

 

I would like to invite teachers, instructors, and students to attend the overview session about using collaborative annotation tools to help on the reading academic materials.

The tool that will be presented in the session is Hypothes.is – widely accepted collaborative annotation tool that have been used in many leading institutions. Hypothes.is is a web-based application that users can access by using internet browsers. Then, it is very convenient to use and no need to install any programs on your computers. It supports documents in both PDF and Webpage formats. Hypothes.is provides ability for users to annotate individually, in private groups and in public. By using Hypothes.is, it would help on online learning and for the classes that require readings for discussion.

The session will be included the steps to use Hypothes.is and demonstrate how to use it in real situation.

After the session explaining on how to use Hypothes.is, I would like to also invite you to join the overview of my study of the effects of using collaborative annotation tools on metacognitive awareness to help on the reading academic materials. This session will include the detail of the study and the benefits of this study.

Both sessions are not part of the study; however, after the sessions, if you are interested in the study, I would like you to participate and be part of the study. Please note that, it is voluntary and based on your preference.

 

You can choose the date and time you’re available in the registration link below. If you are not available for these dates and times, please provide information in the registration link and I will send the recording of the session to you via email.

 

Registration link for the overview session

 

After the session if you would like to join the study, you can register in the link below until 20th February 2022, 11 p.m.

 

Registration link to participate in the study: Link

 

If you have any questions, please contact me at;

Email: 6280021022@student.chula.ac.th Tel: 089-1699644

Facebook page: https://www.facebook.com/groups/4241860049251628/ or search “The study of using collaborative annotation tool”

Or you can contact department of Library Science, faculty of Arts, Chulalongkorn University, Tel. 02-218-4817

หมวดหมู่